Nu har jag tid & ork att skriva ner till alla er som ringde och smsade mig igår.

Jag och min rid kompis linnéa va ute och red sen när vi skulle börja gallopera med hästarna så bar dom bara iväg i full gallop och sen när vi närmade oss en väg (jag va först) så skulle jag bromsa han så att han inte skulle springa rakt ut i vägen, en bil kunde ju kört på honom. Men han vägrade och stanna så då när vi va ute på vägen då började han och bromsa och då ramlade han. Det är ju hur halt som helst för en häst och stanna på en väg. Då ramlade han med mig på, minns inget efter det. Kom bara ihåg att jag hade smärta och att jag skrek till linnéa att hon måste ringa ambulansen. Sen helt plötsligt så va hennes mamma där i kanske nån minut sen kom ambulansen. Dom spände fast mig och jag fick som nån grej runt huvudet så att jag inte skulle röra nacken om jag fåt någon skada där. När jag kommit fram till akuten så började dom klippa sönder alla mina kläder och sen fick jag några sprutor. (har världens fobi för sprutor!!) Efter det så börja dom ställa massa frågor och jag låg där ba.. Kunde inte prata eller något.. Sen efter nån timmes vänte tid så for fick jag fara upp och rönka mig. Sen tog det ju ett bra tag innan jag fick veta om något va brutet, men de va det inte sa dom då. Hade världens roligaste sjuksyster, han va hur bra som helst! Men efter att jag rönkat mig och allt så ville dom att jag skulle tvätta såren så det gjorde jag, börja tvätta i munnen sen kollade jag längst tandköttet och där va det alldeles vitt, så jag frågade om de skulle va så och då visade det sig att tandköttet hade släppt.. Så jag kunde om inte jag hade haft så ont så kunde jag böja min läpp under hakan, från där tänderna sitter så hade det låsnat ca 5 cm. Så då blev det fart på alla igen dom ringde och fråga om nån kunde komma och opperera mig men de kunde dom inte den kvällen så jag fick vänta tills morgonen. När dom kört in mig på mitt rum så sa dom att jag skulle få somna för innan det fick jag inte sova för då sa dom att de kunde va sista gången jag sommade, ja, jag hade panik och höll mig vaken allt jag kunde!! Men jag fick iallafall sova där på kvällen men kunde inte sova för dom kom ju in stup i kvarten och skulle kolla till mig.. Men sen från 3 - halv 8 där fick jag sova. När jag vaknat så for vi direkt till opertionsrummet och där inne kan jag erkänna att jag hade panik, eller inte panik panik så att jag ville springa där ifrån. Mer att jag va typ rädd, va as ledsen och allt. Hade ju jätte ont också men.. När jag va där så fick jag syrgas och sen sånt så att man somnar ut av. När jag vaknat så mådde jag pyton, hade så jäkla verk, och ja.. de gå inte och förklara hur ont jag haft/har det. Men efter opperationen så låg jag mest och sov hela dagen, olle va hos mig alla dagar, verkligen skönt och ha stöd från honom också! Men ja som jag sa jag låg mest och sov där hea torsdagen och sen började jag må bättre på kvällen så då for jag hem. I morse så for jag mamma och olle på apotket och sen ica.. Herregud va känslosamt det är apotket va det två personer som såg mig höll på bryta ihop sen när vi skulle på ica ha aldrig någonsin kännt mig så liten och hjäplös.. Jag vågade knappt gå in, men sen när jag va där. Usch!! Massa hemska blickar och folk som bara står still och stirrar, jag grät på vägen hem. Ni förstå inte hur hemskt det va.. Men det här va nog allt om det. Blev ganska mycket text men.. Det som hände va att jag spräckte upp hela läppen mot tandköttet, hjärnskakning, och n bruten näsa som jag mörjligen ska opperera på måndag i sundsvall!

Kommentarer
Postat av: Benita

Alltså krya som fan. Hoppas du kan åka på yran :)

2011-07-22 @ 17:22:30
URL: http://bbenita.blogg.se/
Postat av: Sarah

<3

2011-07-22 @ 18:14:22
URL: http://www.eringdahls.blogspot.com
Postat av: öberg

åh hellagumman, hoppas allt blir bra fort! Krya!! <3

2011-07-23 @ 08:20:06
URL: http://saraobeerg.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du ska bara veta vad jag tycker att du är modig! Jag såg dig igår på tivolit och det var mycket starkt gjort av dig. Många hade bara suttit inne på rummet och inte låta världen veta, men du är så stark att du kan visa vad som har hänt dig och inte skäms över att du har varit med om en olycka.

Jag hoppas att allt kommer att bli bra igen, men det tror jag, eftersom det verkar som om du har världens kämparglöd! :)

2011-07-23 @ 22:15:18
URL: http://carolineemobeerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0